Головна | Регістрація | Вхід | RSS | Четвер, 18.08.2022, 03:07 |
Ви ввійшли як Гость | |
|
|
Державна підсумкова атестація у початковій школіУ початковій школі державній підсумковій атестації
підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з
української мови (мова і читання) та математики. У навчальних закладах з
навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати
навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання). Підсумкова робота з української мови (мови навчання) проводиться з
метою перевірити мовленнєві уміння учнів будувати речення, зв’язні тексти,
висловлювати міркування, власну думку за допомогою різних мовних засобів,
практично застосовувати мовні знання з фонетики, лексики, граматики, орфографії
відповідно до державних вимог щодо рівня навчальних досягнень учнів із
зазначеного предмета. Учні виконують вісім завдань різного рівня
складності, серед яких п’ять тестових завдань закритого типу з вибором однієї
правильної відповіді, два відкритих завдання, виконання яких передбачає коротку
письмову відповідь, і одне творче — зв’язне висловлювання (5–7 речень) на
задану тему. Кожне правильно виконане тестове завдання закритого типу оцінюється в
один бал, кожне відкрите завдання — двома балами (у разі, якщо таке завдання
виконане частково, учні одержують один бал), творче завдання — трьома балами: 1
бал — за зміст висловлювання; 1 бал — за грамотність (враховуються орфограми,
передбачені навчальними програмами початкової школи); 1 бал — за висловлення
власної думки. Підсумкові контрольні роботи з російської мови
(мови навчання) укладені за аналогією з підсумковими роботами з української
мови. У загальноосвітніх навчальних закладах (класах) з навчанням польською,
молдовською, кримськотатарською, угорською, болгарською, румунською мовами
рекомендуємо проводити підсумкові контрольні роботи з української мови та з
мови навчання у формі диктанту. Підсумкова контрольна робота з читання (мова
навчання) спрямована на перевірку розуміння учнями змісту прочитаного тексту; обізнаності з колом дитячого читання, доступного
цьому вікові; володіння літературознавчими поняттями на елементарному рівні;
умінь узагальнювати зміст прочитаного (розкривати головну думку); практичних
умінь роботи над текстами різних жанрів (казкою, оповіданням, віршем, байкою,
легендою); умінь виконувати творчі завдання на основі прочитаного, висловлювати
власну думку з приводу прочитаного. Робота складається з тексту для самостійного
читання та восьми письмових завдань, п’ять із яких — тестові завдання закритого
типу з вибором однієї правильної відповіді, два — завдання відкритого типу з короткою відповіддю (на встановлення
відповідності; на встановлення правильної послідовності тощо) і одне творче завдання з розгорнутою відповіддю. Підсумкові контрольні роботи з читання українською
мовою у загальноосвітніх навчальних закладах з російською мовою навчання мають
таку ж структуру. Контрольні роботи з читання українською мовою та з читання
(мова навчання) у загальноосвітніх навчальних закладах (класах) з навчанням
польською, молдовською, кримськотатарською, угорською, болгарською, румунською
мовами можуть укладати методичні об’єднання вчителів початкових класів за такою
ж структурою відповідно до програмових вимог. Усі завдання учні розпочинають виконувати після
прочитання тексту. Тестові завдання
закритого типу оцінюються 1 балом. Завдання відкритого типу — у межах 2 балів
за кожне (частково виконане завдання оцінюється 1 балом). Творчі завдання
оцінюються 3 балами з урахуванням змісту викладу, висловлення власної думки,
використання засобів виразності мови. Бали за
роботу з читання виставляються без урахування помилок за грамотність. Підсумкова контрольна робота з математики проводиться у вигляді
комбінованої контрольної роботи або роботи, укладеної з тестових завдань різної
форми. Комбінована контрольна робота містить
вирази з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками чи без
дужок); складені задачі; завдання на порівняння, перетворення одних величин в
інші; завдання на знаходження частини від числа; завдання на застосування
геометричного матеріалу тощо. Робота
тестового характеру містить 12 завдань. Серед них — завдання таких видів:
закриті з вибором однієї правильної відповіді; відкриті на доповнення; відкриті
з вільним викладом відповіді. Особливостями оцінювання підсумкових контрольних робіт
із завданнями тестового характеру є такі: 12 балів ставиться, якщо всю роботу
виконано правильно; 10–11 балів — якщо виконано правильно не менше 11 завдань,
або виконано всю роботу, проте допущено 1–2 помилки у завданнях закритого типу;
7–9 балів ставиться, якщо виконано 8–9 завдань, у тому числі завдання змістової
лінії «Задачі»; 4–6 балів — якщо виконано 6–7 завдань закритого типу; 2–3 бали
— якщо правильно виконано 3–4 завдання закритого типу або 1–2 завдання
закритого типу, у тому числі, задача. Зміст завдань для підсумкових
контрольних робіт сформовано відповідно до вимог, викладених у Програмах для
1–4 класів середньої загальноосвітньої школи (К.: Початкова школа, 2006). Тексти підсумкових контрольних
робіт визначаються за збірниками підсумкових контрольних робіт для 4-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованих Міністерством освіти і
науки України: Державна підсумкова атестація.
Підсумкові контрольні роботи з математики. 4 клас. Укл. Барна М.М., Онопрієнко
О.В., Пархоменко Н.Е. Підсумкові контрольні роботи з математики. 4 клас. 2009,
2010; Державна підсумкова атестація.
Підсумкові контрольні роботи з української мови для шкіл з українською мовою
навчання. 4 клас. Укл. Вашуленко М.С., Пономарьова К.І. 2009, 2010; Державна підсумкова атестація.
Підсумкові контрольні роботи з читання для шкіл з українською мовою навчання. 4
клас. Укл. Вашуленко О.В., Третяк О.П., Копликова Т.К., Чернецька О.Г. 2009,
2010; Державна підсумкова атестація.
Підсумкові контрольні роботи з української мови для шкіл з російською мовою
навчання. 4 клас. Укл. Шереметьєва Н.М., Мартиненко Т.Г. 2009, 2010; Державна підсумкова атестація.
Підсумкові контрольні роботи з читання українською мовою для шкіл з російською
мовою навчання. 4 клас. Укл. Астахова Т.К., Гайдученко Т.Л. 2009, 2010; Державна підсумкова атестація.
Підсумкові контрольні роботи з читання для шкіл з російською мовою навчання. 4
клас. Укл. Новикова Т.Г., Смаковська Т.В. 2009, 2010; Державна підсумкова атестація.
Підсумкові контрольні роботи з російської мови для шкіл з російською мовою
навчання 4 клас. Укл. Лаптєва Л.І., Лунько Н.І. 2009, 2010. Кожна з вище означених контрольних робіт
проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до
календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і
п’ятниці. На проведення кожної роботи відводиться 1
академічна година. Підсумкові контрольні роботи виконують усі
учні, окрім тих, які з поважних причин (хвороба, довготривалі перебування на
лікуванні, беруть участь у спортивних змаганнях, переїздах в інші місця
проживання, природні катаклізми) не можуть брати участь у написанні підсумкових
контрольних робіт. У такому разі оцінки за державну підсумкову атестацію
виставляються цим учням за результатами семестрового оцінювання. Додаткові види перевірних робіт у 4-х
класах не проводяться. З навчальних предметів, які підлягають
державній підсумковій атестації, при виставленні річної оцінки враховуються
також результати підсумкових контрольних робіт. |
|
Кучаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені гетьмана Івана Сулими © 2022 |
![]() |